Povestea Noastră

Branding

De ce am creat Black Unicorn?

Am creat Black Unicorn din dorința de a veni în sprijinul oamenilor care au afacerile lor și vor să aibă o imagine unitară, care să transmită același mesaj peste tot, atât vizual cât și sub formă de text.

Știu cât de greu este să obții așa ceva, chiar și pentru firmele medii din România. Fără un buget extravagant, patronii de firme sunt obligați fie să-și modifice viziunea, și să se mulțumească cu ce a ieșit, fie să facă ei înșiși această muncă. Știu foarte bine, pentru că timp de 10 ani am încercat să obțin o imagine consecventă pentru precedenta mea firmă, la care am fost nevoită să renunț din cauza diferențelor ireconciliabile de viziune dintre mine și partenerul meu de atunci.

La fosta mea firmă, am fost nevoită să preiau munca de creație, pentru că nimeni altcineva nu era dispus să o facă și nu aveam la dispoziție un buget extravagant pentru imagine. Ceea ce ne permiteam noi era mult sub standarde mele. Și totuși cineva trebuia să decidă ce apare pe site, să scrie textele și să se ocupe de partea vizuală. Așa că încet-încet am început să o preiau eu. Am preluat mai întâi partea de copywriting, pentru că nu am reușit să găsesc persoane specializate în asta. Am găsit copywriteri specializați în scris advertoriale care păreau scrise mai mult pentru motoarele de căutare decât pentru oameni, foarte scăzute la preț, într-adevăr, dar complet inutile. Am mai găsit persoane foarte talentate la scris, dar fără cunoștințele de business necesare pentru a scrie texte de vânzări convingătoare. Așa că am început scriu singură toate materialele de care am avut nevoie la firmă și să mă specializez din ce în ce mai mult în copywriting.

Cu partea grafică a durat ceva mai mult până să am curajul să o abordez, pentru că dacă vrei să iasă ceea ce-ți dorești, sunt necesare un mix de cunoștințe din mai multe domenii. Este vorba de artă amestecată cu strategie. Abilitatea de a avea o idee (strategie) și de a reuși să o exprimi vizual (artă). Nu există propriu-zis o școală pentru așa ceva. Există cursuri de Illustator, de Photoshop, dar acelea nu îți oferă decât cunoștinte tehnice. Ca designer de bijuterii, aveam ceva experiență și simț estetic care s-au dovedit a fi folositoare. Acesta este unul dintre lucrurile la care nu ai cum să devii prea bun niciodată și nu termini niciodată de învățat. Ca și scrisul, de altfel. Cred că acesta este și motivul pentru care m-au atras atât de mult.

Strategia de brand este partea mea preferată, pentru că acolo se adaugă cea mai multă valoare. Multe campanii publicitare sunt create cu bani, dar fără sens, parcă. De multe ori mă uit pe panourile publictare de pe stradă și mă întreb dacă unele dintre ele chiar conving pe cineva sau sunt acolo doar ca să fie.

Mi-am dorit să creez o fimă de branding care servește clientul.

Unul dintre lucrurile pe care mi le-am dorit când aveam afacerea precedentă a fost să găsesc o firmă care să mă asculte și care să-mi ofere ce aveam eu nevoie.

Iar eu nu-mi doream neapărat servicii de branding, advertising sau marketing. Pe vremea aceea nici nu știam să fac diferența dintre ele! Eu îmi doream să-mi spună cineva ce trebuie să fac sau să modific ca să cresc vânzările. Mai târziu am realizat că acea firmă sau persoană care să-mi spună asta nu există, că singura care poate să rezolve această problemă sunt eu.

Designul este un domeniu înconjurat de mult misticism, pentru că este foarte greu să determini calitatea sau eficiența unui logo, iar mulți oameni se feresc să-și spună părerea reală de teamă că nu se pricep. Părerea mea este că un logo reușit trebuie să-i placă în primul rând proprietarului firmei – sau persoanei din firmă care are viziunea. Mi s-a întâmplat să întâlnesc persoane din acest domeniu care, în numele profesionalismului și al vânzărilor, livrează logo-uri sau alte element grafice care nu sunt pe gustul celor care le plătesc, spunând că ce le place clienților nu este elegant, profesionist sau “nu se face așa”. Așa că de multe ori, în numele vânzărilor, patronii rămân cu logo-uri care nu le plac cu adevărat. Eu mi-am propus ca la firma mea să livrăm elemente grafice pe placul clienților, în primul rând. Și nu este nicio greșeală aici, după cum am aflat și din cărțile de logo design și strategie pe care le-am citit. Patronii unei firme sunt cei care-i cunosc cel mai bine pe clienții lor. De aceea, este cel mai probabil ca ceva ce le place lor, să le placă și cliențillor finali.

De exemplu, eu știu că n-aș fi avut nicio șansă să obțin un unicorn ca al meu pe post de logo. Cu siguranță mi s-ar fi spus că este mult prea detaliat pentru o firmă de advertising. Și poate că nu este la modă.

Totuși, unicornul meu comunică foarte multe despre mine și identitatea mea, de unul singur și dintr-o singură privire. Reprezintă un unicorn, care iese cu o atitudine curajoasă din zona de confort pentru a-și urma visul. Este comunicarea vizuală a misiunii companiei mele, de a convinge oamenii să-și urmeze visul. Deși sunt mulți unicorni negri pe internet, acesta este unic. Datorită posturii și a atitudinii.

Blogul

Blogul reperezintă partea de “misiune” a companiei noastre, și l-am creat pentru că în perioada de 2 ani în care am lucrat pentru a dezvolta Black Unicorn am aflat și mi s-au întâmplat foarte multe lucruri interesante, ocazie cu care am descoperit un set de pincipii sănătoase, care se pot aplica atât pentru firme, cât și pentru oameni.

Blogul este un brand inspirațional oarecum separat de firma de strategie, dar adiacent. Firma se adresează proprietarilor de firme, în timp ce blogul este pentru o categorie mai largă de persoane. Ce le unește este aceeași atitudine îndrazneață și încurajarea oamenilor să deprindă un spirit întreprinzător și curajos. Se adresează nu numai clienților actuali, dar mai ales clienților viitori. Este pentru persoanele interesate de dezvoltare, de cultivarea unei atitudini constructive și pozitive, o atitudine benefică pentru afaceri.

Ce-mi doresc pentru viitor?

Viziunea este să creez o companie de brandig la standardele din afara țării, care, cu timpul, să atragă cât mai multe persoane autentice, independente și creative în jurul ei. Sunt conștientă că este mult de muncă până acolo, dar sunt conștientă și de faptul că acest efort va fi pe deplin răsplătit.

Pentru acum, îmi doresc să întâlnesc clienții potriviți pentru mine și să-i ajut să-și îndeplinească planurile de viitor și să le ofer mijloacele tehnice prin care să-și poată aduce viziunea la viață.

Comentarii (0)

Scrie un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicata.